صفحه اول
توضیح: سال های ۸۹ و ۹۰ میلادی حزب کمونیست ایران شاهد طرح کامل بحث هائی از جانب منصور حکمت تحت عنوان "کمونیسم کارگری" بود. این بحث، هنگامی که به نقد از کومه له تسری یافت با عکس العملی از جانب کمیته رهبری کومه له (ک.ر.) روبروو شد که برای سنگری بندی در مقابل "نفی کومه له" به عقب مانده ترین شیوه های تشکیلاتی و نظرگاه های سیاسی اتکا داشت. در آن زمان بخش بزرگی از تشکیلات کومه له، با نقطه عزیمت های متفاوت، در مقابل ک.ر. ایستاد. اسناد این جدال ها منتشر شده اند. آنچه در اینجا میخوانید بخشی نوشته ها، اسناد و نامه هائی است که طی این مدت خطاب به رفقای مختلف نوشته ام. در این دوره من، علاوه بر عضویت در کانون کمونیسم کارگری، در پست دبیر کمیته مرکزی و بعدا عضو دفتر سیاسی کار کردم. انتشار این نامه ها و نوشته ها میتواند تصویری ابژکتیو تر از کشاکش های آن دوره را بدست بدهد.

درباره ی شیوه کار رادیو صدای حکا - مصوبه دفتر سیاسی

دفتر سیاسى برای فراهم آوردن شرایطى که تولید رادیو صدای حکا بتواند موثرتر عمل کند تصمیمات زیر را اتخاذ کرده است:

  1. ١- از این پس برنامه های رادیوئى را بصورت پروژه های تولیدی با تم های معین بدست افراد معین بسپارد. این برنامه ها بانام تهیه کننده ی آن و ترجیحا (در صورتیکه امکان ارسال نوار به داخل باشد) با اجرای تهیه کننده پخش خواهد شد. این برنامه ها میتواند تم های مختلف از ترویجى - آموزشى تا سیاسى - تبلیغى و برنامه های خبری،و... را شامل شود. رادیو بعلاوه دارای برنامه های ثابت و مصاحبه ها و میزگردها نیز خواهد بود.

  2. ٢ - رفقائى که داوطلب تهیه برنامه ای هستند باید از میان تم هائى که اعلام میشود و یا تمى که خود پیشنهاد میکنند و مورد قبول مسئول رادیو قرار میگیرد، چهار برنامه ی نیمساعته (با احتساب معرفى، مواخره و موزیک) را بسته به شرایط ارتباط با فرستنده ی رادیو تدوین و یا ضبط نمایند. این برنامه ها میتواند از برنامه های آموزشى - ترویجى تا برنامه های سیاسى، تبلیغى و یا خبری را شامل شود.

  3. ٣ - بعد از توافق بر سر تم برنامه، طرح رئوس مسائل مورد بحث و زمان تحویل برنامه، نام برنامه، تهیه کننده ی آن و زمان پخش از رادیو اعلام خواهد شد.

  4. ٤ - مسئول رادیو یکى از اعضای دفتر سیاسى (فعلا رفیق کورش مدرسى) خواهد بود.

  5. ٥ - تهیه کنندگان برنامه های رادیوئى معادل ٣٠٠ کرون سوئد بابت هر برنامه ی نیمساعته دریافت خواهند کرد.