صفحه اول
توضیح: سال های ۸۹ و ۹۰ میلادی حزب کمونیست ایران شاهد طرح کامل بحث هائی از جانب منصور حکمت تحت عنوان "کمونیسم کارگری" بود. این بحث، هنگامی که به نقد از کومه له تسری یافت با عکس العملی از جانب کمیته رهبری کومه له (ک.ر.) روبروو شد که برای سنگری بندی در مقابل "نفی کومه له" به عقب مانده ترین شیوه های تشکیلاتی و نظرگاه های سیاسی اتکا داشت. در آن زمان بخش بزرگی از تشکیلات کومه له، با نقطه عزیمت های متفاوت، در مقابل ک.ر. ایستاد. اسناد این جدال ها منتشر شده اند. آنچه در اینجا میخوانید بخشی نوشته ها، اسناد و نامه هائی است که طی این مدت خطاب به رفقای مختلف نوشته ام. در این دوره من، علاوه بر عضویت در کانون کمونیسم کارگری، در پست دبیر کمیته مرکزی و بعدا عضو دفتر سیاسی کار کردم. انتشار این نامه ها و نوشته ها میتواند تصویری ابژکتیو تر از کشاکش های آن دوره را بدست بدهد.

برای اطلاع رفقای فراکسیون کمونیسم کارگری و فعالین حزب کمونیست در تشکیلات کردستان

الف: در مورد نحوه حرکت فراکسیون در ماههای آتى تصمیماتى گرفته شده که اینجا رئوس آنها را، با توجه به مشکلات ارتباطاتى موجود بطور فشرده به اطلاع شما میرسانم.

ب: فراکسیون و تشکیلات کردستان حزب

با توجه به موقعیت حساس موجود در منطقه و در ادامه مباحثات تاکنونى در مورد سیاستهای کمونیستى کارگری در تشکیلات کردستان توجه اکید اعضای فراکسیون در تشکیلات کردستان را به نکات زیر جلب میکنم.

ج : اولویت ها و جهتگیری های فوری تشکیلاتى در کردستان