صفحه اول

حق مردم در تعيين نظام آتى حکومتى ايران بايد ضمانت شود

پيام به مردم ايران



مردم آزاده ايران!

جمهورى اسلامى رفتنى است. پرونده هردو جناح جمهورى اسلامى بسته شده است. فردائى براى دولت اسلامى متصور نيست. ديگر همه، از دو خردادى‌ها و پادوهاى سياسيشان تا دولت‌هاى مختلف غرب فهميده‌اند که جمهورى اسلامى اصلاح شده يا اصلاح نشده را مردم نميخواهند. جمهورى اسلامى بايد برود .و ميرود. جمهورى اسلامى در حال سقوط است.

جمهورى اسلامى رفتنى است اما، با رفتن حکومت اسلام هنوز آزادى، رفاه، برابرى و خوشبختى تضمين شده نيست. بدون هوشيارى و بدون روشن‌بينى سياسى، رسما يا عملا يک نظام حکومتى ديگر به جامعه ايران تحميل خواهد شد. رفتن جمهورى اسلامى بايد با تضمين آينده‌اى روشن و ضمانت حق مردم .ايران در تعيين نظام حکومتى آينده همراه بشود.

جمهورى اسلامى رفتنى است. اما، همين واقعيت دو راه را در مقابل جامعه باز کرده است. يک راه مردم را در صحنه سياسى نگاه ميدارد، وسيعترين آزادى‌ها را تضمين ميکند، دست مذهب را از زندگى مردم کوتاه ميکند و بالاخره امکان انتخاب واقعى نطام آتى را براى مردم ضمانت ميکند. راه ديگر مردم را به خانه برميگرداند، تکليف آينده را به بند و بست از بالا موکول ميکند و دست آخر رفراندم يا مجلس موسسانى را براى مشروعيت بخشيدن به اين بند و بست سر هم ميکند. راه اول راه حزب کمونيست کارگرى ايران است و راه دوم راه کسانى است که هميشه با مردم متوقع بيشتر از جمهورى اسلامى مشکل داشته‌اند. تمام رسالتشان و تمام تاريخشان پائين نگاه داشتن توقع مردم است. اينها پيغمبران نکنيدها، نميشودها و به کم راضى شدن‌ها بوده و هستند. طيف وسيعى از دو خردادى‌هاى سابق، که تا همين چندى پيش مشغول اصلاح جمهورى اسلامى بودند، تا جريانات دست راستى، که چشم به کشيدن کار از گرده مردم دارند، در اين صف هستند. حزب کمونيست کارگرى هميشه در مقابل اين جريانات و احزاب سياسى ايستاده است و نماينده دفاع بى گذشت از همه آرمانهاى انسانى مردم ايران بوده است. چه در دوره دو خرداد بازى اينها و چه امروز که همان فلسفه و همان روش را به شيوه‌هاى ديگرى در .پيش گرفته‌اند

مردم آزاده!

سقوط جمهورى اسلامى نزديک است. بايد قدم آخر در سرنگونى جمهورى اسلامى را با چشم باز برداشت. بايد هوشيار بود. نبايد اجازه داد هيچ حزب سياسى، هيچ دولتى و هيچ کسى بتواند در اين قدم آخر سر مردم را شيره بمالد و پرده ديگرى از نمايش دو خرداد را تحت عنوان رفراندم يا مجلس موسسان به صحنه بياورد. بايد خيلى روشن خواست که همه نيروهاى سياسى قبل از هرچيز حقوق حاشا ناپذير مردم، که زير پا گذاشتن آنها جرم است، را بپذيرند. بايد نشان داد که مردم حقشان را ميشناسند و به کمتر از آن رضايت نميدهند. بايد نشان داد که تحميل يک رژيم ديگر در هر پوشش پر زرق و برقى .قابل قبول نيست. بايد نشان داد نميتوانند مردم و فهمشان را دست کم بگيرند.

حزب کمونيست کارگرى ايران منشور آزادى‌هاى سياسى را درست با همين هدف منتشر کرده است. پايبندى به اين منشور حق همه مردم در انتخاب نظام آتى را تضمين ميکند و اجازه نخواهد داد که هيچکس بتواند از بالاى سر مردم چيزى را به آنها تحميل کند. ما همه شما مردم آزاده را فرا ميخوانيم تا اين منشور را به محک پايبندى همه نيروهاى سياسى به اراده مردم تبديل کنيد. به همگان بايد نشان دهيد که به هيچ بهانه و در هيچ پوششى زير پا گذاشتن يا عدم تعهد به اين منشور را نخواهيد پذيرفت. حزب کمونيست کارگرى ايران همه شما مردم آزاده را به حمايت از مفاد اين منشور فرا ميخواند. ميتوان و بايد .آينده‌اى شايسته انسان را بعد از جمهورى اسلامى تضمين کرد. آزادى، برابرى، رفاه، زندگى شاد و خوشبختى را ميتوان و بايد ضمانت کرد.


کورش مدرسى
رئيس دفتر سياسى حزب کمونيست کارگرى ايران
٢٧ آذر ١٣٨١ (١٨ دسامبر ٢٠٠٢)