صفحه اول

پيام به دانشجويان و مردم آزاديخواه




مردم!

جمهورى اسلامى آخرين نفس‌هايش را ميکشد. روز آزادى، روز شادى، روز خنده برلبان همه و روز شيون اوباش جمهورى اسلامى و گله‌هاى انصار حزب‌الله نزديک است. صدور حکم اعدام آغاجرى و اعدام‌هاى روزانه‌اى که جمهورى اسلامى ميکند تلاش اين رژيم کثيف و ضد بشرى براى اضافه کردن چند صباحى به عمر ننگينش است. اين تلاش جمهورى اسلامى به حق با مقاومت و مقابله شما روبرو شده است. بايد در ابعاد هرچه وسيعتر از دانشگاه و .محله و کارخانه به صف اين اعتراض پيوست بايد صف اعتراض را گسترش داد.

عزيزان!

جامعه ايران امروز بيش از هميشه به پرچمى روشن و مطالباتى قاطع و بدون توهم احتياج دارد. جريان دو خرداد ٦ سال وقت اين مردم را تلف کرد، ٦ سال دروغ گفت و ٦ سال به عمر جمهورى اسلامى اضافه کرد. کارشان همين بود و همين است: پرچم "حفظ نظام" را در مقابل مردم "ضد نظام" قرار دادند. امروز اين جريان باخته است. رئيس جمهور و مجلس‌شان و بيش از هرچيز تعلقشان به جمهورى اسلامى آنها را از ميدان بيرون کرد و بى آبرو کرد. اگر ذره‌اى وجدان داشته باشند امروز بايد اعلام کنند که حزب کمونيست کارگرى ايران حق داشت و منصور حکمت درست ميگفت: دو خرداد پروژه .بى‌سرانجام نجات جمهورى اسلامى است و نه نجات مردم از جمهورى اسلامى.

امروز بايد با خواست‌هاى روشن به ميدان آمد. بايد خواستار آزادى بيقيد و شرط بيان و تشکل شد. بايد خواستار توقف همه احکام اعدام شد. بايد خواستار آزادى فورى و بى قيد و شرط همه زندانيان سياسى گرديد، بايد خواستار جدائى کامل مذهب از دولت شد. رژيم کثيف اسلامى بايد برود. به دو خرداد نبايد دوبار اجازه داد وقت و زندگى مردم را تلف کند. بهاى هر روز عمر اين رژيم را هزاران انسان بيگناه و بويژه کودکان و جوانان اين کشور با مرگ فيزيکى و تباهى معنوى خود ميپردازند. نبايد اجازه داد اين جنايات ادامه پيدا کند. راه مبارزه ما از دو خرداد و همه مصلحين جمهورى اسلامى جداست. وقت مرگ .جمهورى اسلامى گذشته است. اصلا نبايد به دنيا ميامد.

کارگران!

سرنوشت جمهورى اسلامى و آنچه در جامعه ميگذرد بيش از هرکس به طبقه ما مربوط است. جامعه به حضور قدرتمند طبقه ما احتياج دارد و طبقه ما محتاج آنست که سرنوشت جامعه را در جهت منافع طبقه کارگر، که منفعت بشريت آزاده است، رقم بزند. پرچم اعتراض سوسياليسم طبقه کارگر را به پرچم .اعتراض مردم تبديل کنيد. ما ميتوانيم دنيا را بلرزانيم. ميتوانيم جمهورى اسلامى را بزير بکشيم.

کمونيست‌ها!

شرايط امروز روز به ميدان آمدن شماست. روزى است که کمونيست‌ها بايد نشان دهند که بهترين سازماندهندگان، متحد کننده‌ترين، روشن‌ترين و مدبرترين رهبران توده‌اى هستند. امروز روز شماست. آرمانگرائى انسانى و روشنبينى سوسياليستى شما قطب نمائى است که امروز بايد بکار گرفته شود. تامين رهبرى با خط روشن بيش از هرکس برعهده شماست. بايد تضمين کنيد که مردم از اين مبارزه پيروزمند، روشن تر و در مقابل جمهورى اسلامى متحد تر و .قوى تر بيرون ميايند. بايد جنبيد! بايد شبکه‌هاى مختلف ارتباطات را گسترش داد بايد متحد کرد بايد به ميدان آورد و رهبرى کرد.

مردم!

سران جمهورى اسلامى از راست و دو خرداد در فکر پيدا کردن راه "آبرومند" عقب نشينى هستند. بايد اين آبرو را برايشان باقى نگذاشت. بايد عقب .نشينى آنها را به هزيمت تبديل کرد. حکم ما حکم رفتن جمهورى اسلامى و ايجاد جامعه‌اى آزاد، برابر، مرفه و خوشبخت است.


مرگ بر جمهورى اسلامى
زنده باد آزادى، برابرى، حکومت کارگرى
زنده باد سوسياليسم.
کورش مدرسى
رئيس دفتر سياسى حزب کمونيست کارگرى ايران
٢٢ آبان ١٣٨١
هفتگى شماره ١٣٢ - ٢٤ آبان ١٣٨١ - ١٥ نوامبر ٢٠٠٢