صفحه اول

پیش از دستور جلسه دس شنبه ۴ سپتامبر ۲۰۱۰

رفقا

با توجه به اینکه این آخرین جلسه دفتر سیاسی است که من در آن شرکت میکنم و با توجه به اینکه پلنوم دیگری برای من در پیش نیست که بتوانم این نکات را به عرض برسانم، ناچار شدم از رفیق فاتح خواهش کنم که پیش از دستور وقت کوتاهی را در اختیار من قرار دهد تا بتوانم تنها به عنوان اعلام موضع و نه استدلالی چند نکته را به اطلاع دفتر سیاسی و برای ثبت در اسناد حزب مطرح کنم.

دو فقره از این نکات مربوط به بحث هائی است که در آخر بحث مربوط به نقشه عمل کردستان در پلنوم گذشته مطرح شد. در پلنوم عملاً امکان جواب دادن برای من نبود و یک فقره دیگر مربوط به نامه‌ای است که رفیق مظفر خطاب به دفتر سیاسی نوشته است.

گفتم من نکاتم را اینجا تنها برای اطلاع شما و ثبت طرح میکنم و من خواستار به دستور گذاشتن آن‌ها نیستیم چون وقت نداریم و تصور میکنم بعد از کنگره رفقا به اندازه کافی وقت خواهند داشت که اگر لازم دیدند به این موضوعات به پردازند.

اجازه میخواهم که تأکید کنم که اینجا بحث من در مورد نیت رفقا نیست. اطمینان دارم که بخش زیادی از نکاتی که به آن‌ها اشاره خواهم کرد ناشی عدم دقت، فضای لحظه‌ای و غیره است. اما وقتی یک بحث سیاسی به هر دلیل از جانب رفقای رهبری این حزب در یک مرجع حزبی مطرح شود، ناچار باید به آن بحث دقت کرد. چون دیگران به آن دقت میکنند و به میل خود آن را تفسیر یا تعبیر میکنند. بحث من مطلقاً در باره رفقای رهبری این حزب نیست. بحث بر سر خود ایده‌ها و موضوعاتی است که، به اعتقاد من علی‌رغم انگیزه رفقائی که به آن‌ها اشاره میکنم، به صحنه سیاست و تئوری کشیده میشوند. امیدوارم رفقا بحث من را مطلقاً فردی و شخصی نگیرند.

اما نکات: